Grolsch kenmerkt zich door een eigen kijk op de wereld en op bier in het bijzonder. Generatie na generatie hebben we onze eigen weg gevolgd, de dingen ánders gedaan. Onze beugelfles is daar een mooi voorbeeld van. Grolsch durft te experimenteren, maar blijft trouw aan haar principes. We hebben een geheel eigen kijk op bier en óók op duurzaamheid! We vinden het belangrijk onszelf te blijven uitdagen.

 

 

Voor Grolsch is 'duurzaam en verantwoord ondernemen' (DVO) een onlosmakelijk deel van ons bestaan. We blijven actief in het verduurzamen van onze eigen bedrijfsvoering en zijn daarnaast betrokken bij de wereld om ons heen. We stellen ambitieuze lange termijn doelstellingen om lange termijn business mogelijkheden te borgen.

 

 

Onze duurzaamheidsstrategie

Een welvarende, sociale, veerkrachtige, schone en productieve wereld

De duurzaamheidsstrategie van Grolsch focust zich op vier prioriteiten: 

  • Stimuleren van sociale en economische groei
  • Bevorderen van verantwoord alcoholgebruik
  • Veiligstellen van de beschikbaarheid van water en het gebruik ervan reduceren
  • Reduceren van CO2 en afval

Hoe en wat Grolsch doet om hieraan invulling te geven is na te lezen op http://koninklijkegrolsch.nl/duurzaam-verantwoord
 

 

 

 

Milieuvriendelijke brouwerij

De Grolsche Bierbrouwerij in Enschede is één van de meest milieuvriendelijke bierbrouwerijen ter wereld. Bij de bouw van de brouwerijin de periode 2001 - 2004 is nadrukkelijk rekening gehouden met verschillende milieuaspecten en een optimale inpassing van de brouwerij in de directe omgeving. Zo behoren we tot de top van zuinigste waterverbruikers in de wereld, is de brouwerij vrijwel geur- en geluidloos voor de omgeving en wordt vrijkomend biogas uit de waterzuivering hergebruikt voor het stoken van de stoomketels.